Analiza biznesowa pomysłów

Każdy pomysł biznesowy jest wart analizy, jednak nie każdy opłaca się realizować. Każdy podejmował się na własną rękę realizacji przedsięwzięć biznesowych, wie jak wiele pracy i skupienia potrzeba aby odnieść sukces. W dobie cyfryzacji i rosnącej popularności biznesu internetowego i wirtualnych technologii realizacja pomysłu biznesowego wydaje się prostsza.

Jednak na przekór optymizmowi twórcy, platforma internetowa jak i biznes tradycyjny natrafia na początku na wiele przeszkód. Wbrew przypuszczeniom głównym problemem staje się często określenie samego pomysłu. W jaki sposób dokładnie ma on działać? Gdzie i na jakim runku jest wstanie funkcjonować? Jakie są możliwości jego rozwoju? Co czyni go trudnym do podrobienia przez konkurencję?

Drugim zasadniczym problemem jest oszacowanie rentownego modelu biznesowego odpowiadającego rynkowi. Market fit czyli dopasowanie do obecnego rynku jest zasadniczym elementem wpływającym na możliwość biznesowego zaistnienia danego pomysłu i jego przetrwania.

Dopiero odpowiedziawszy sobie na podstawowe pytania dotyczące modelu biznesowego realizowanego przedsięwzięcia można przejść do pracy nad specyfikacją samego produktu czy systemu. Niemniej często zgłaszają się do nas klienci, którzy rozpoczynają rozmowę od pytania o wycenę wdrożenia systemu, którego funkcje są spisane na dwóch kartach A4.

Osoba, która wcześniej nie uczestniczyła we wdrażaniu podobnego systemu nie zdaje sobie nawet sprawy jak wiele rzeczy wymaga doprecyzowania. Za hasłem "system do fakturowania" może się kryć prosty generator faktur ze stałą stawką VAT jak i rozbudowany mechanizm odpowiadający za wystawianie dokumentów sklepów niezarejestrowanych w naszym systemie dla użytkowników naszej platformy. Wówczas pojawia się kwestia różnych stawek VAT, form działalności czy integracja z istniejącym w firmie systemem rozliczeń.

Podobnie rozbudowany panel zarządzania parametrami serwisu lub rozbudowane funkcjonalności, które na początku zwiększają koszt wdrożenia często lepiej rozbić na poszczególne etapy rozwoju platformy. Każdy serwis, nawet te dziś najpopularniejszy wyrósł z jednej głównej funkcjonalności, a z czasem dokładał kolejne funkcje odpowiadając na realne potrzeby klientów.

W przeciągu ostatnich pięciu lat przeanalizowaliśmy i wspieraliśmy realizację wielu pomysłów biznesowych opartych zarówno na e-usługach jak i dystrybucji produktów. Działaliśmy z projektami, które powstawały od zera jak i wspieraliśmy rozwój już istniejących startupów. Realizowaliśmy projekty finansowane ze środków prywatnych, funduszy VC oraz środków unijnych.

Mamy doświadczenie by przeanalizować zaprezentowaną koncepcję serwisu, podpowiedzieć jaki zakres funkcjonalności jest najlepszy i opłacalny na start. Pomagamy przygotować specyfikację projektu, która jest realną i wiarygodną podstawą do wyceny. Następnie oferujemy pełne zaplecze programistyczne i graficzne, niezbędne dla wykonania nawet najbardziej innowacyjnego pomysłu.

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.